سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۴۵

اخبار

افزایش مبتلایان به کرونا پس از تعطیلات نوروز

افزایش سفرها در ایام نوروز موجب افزایش تعداد شهرهای نارنجی و قرمز و افزایش تعداد مبتلایان شد ، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مرتب دست‌‌ها و تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز یادآور توصیه میشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور ، دکتر بهزاد نوریان رئیس این مرکز با اشاره به  آمار سفرهای نوروزی به استان های شمالی کشور گفت : میزان مبتلایان به کرونا و میزان مراجعین سرپایی و بستری نسبت به دو هفته اخیر رو به افزایش بوده است .

وی افزود : در حال حاضر 3 شهر در سطح این استان ها دارای وضعیت قرمز و از تعداد شهر با وضعیت آبی کاسته و به شهرهای به وضعیت نارنجی افزوده شده است .

دکتر نوریان بیان کرد :  در مجتمع ورزشی و آموزشی محمودآباد با توجه به حضور مهمانان نوروزی اقدامات لازم به جهت تشخیص ، قرنطینه کردن و درمان و اعزام بیماران برنامه ریزی شده و جلسات هماهنگی با مسئولین مجتمع برگزار  و مقرر شد در صورت تغییر وضعیت شهر و افزایش و شیوع بیماری کرونا براساس پروتکل ها تمهیدات لازم دیگر صورت بگیرد .

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور تصریح کرد :  امکانات تست رپید کرونا در محل پلی کلینیک ها برای تشخیص زودهنگام فراهم شده و آموزش لازم برای نحوه برخورد با بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا به پرسنل درمانی و شاغلین مجتمع داده شده است.

وی ادامه داد :  اقدامات پیشگیرانه از قبیل زدن ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی ، آموزش رعایت بهداشت عمومی و فردی و رعایت دستورالعمل ها در حال انجام می باشد.

دکتر نوریان اظهار داشت : در سطح سایر مراکز درمانی و عملیاتی نیز از طریق واحد طب صنعتی و بهداشت اطلاع رسانی و بازدیدهای لازم از طریق کارشناسان مربوطه و ثبت بیماران در فرمهای تهیه شده و پیگیری بیماران برنامه ریزی شده است .

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت خاطر نشان کرد : در جهت اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی جلساتی با مدیران شرکت های نفتی منطقه برگزار خواهد شد تا علاوه بر تاکید رعایت الزامات بهداشتی به جهت جلوگیری از انتقال بیماری ، دستورالعمل ها ابلاغ گردد ، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مرتب دست‌‌ها و تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز یادآور توصیه میشود.

 
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ ۱۰:۱۰
تعداد بازدید : ۲۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید