سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۲۰

اخبار

نگاهی به برنامه ها و فعالیت های بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور/ارائه خدمات درمانی به 19 هزار نفر

دکتر بهزاد نوریان ، رییس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور ضمن تشریح برنامه ها و فعالیت های این مرکز از آمادگی برای ارایه خدمات درمانی به میهمانان نوروزی مجتمع آموزشی و ورزشی خبر داد.

نگاهی به برنامه ها و فعالیت های بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور/ارائه خدمات درمانی به 19 هزار نفر

با توجه به ویژگی های اقلیمی و گردشگری استان های شمالی کشور و همچنین وجود مجتمع آموزشی و ورزشی محمود آباد نفت ، در تمامی فصول سال شاهد حضور مسافران زیادی از جمله کارکنان صنعت نفت در این استان ها هستیم ، از این رو علاوه بر خدمات رفاهی و تفریحی ، ارائه خدمات درمانی و پزشکی نیز در این مناطق از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در این میان نقش مرکز بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور بسیار حساس و مهم است . بر این اساس دکتر بهزاد نوریان ، رییس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور ضمن تشریح برنامه ها و فعالیت های این مرکز از آمادگی برای ارایه خدمات درمانی به میهمانان نوروزی مجتمع آموزشی و ورزشی محمود آباد خبر داد .

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور با بیان اینکه این مرکز در سه استان گلستان ، مازندران و گیلان مسئولیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت حدود 19 هزار نفر (جمعیت تحت پوشش) را بر عهده دارد ، گفت: شرکت های بزرگ منطقه از جمله شرکت پخش فرآورده های نفتی گلستان، ساری و چالوس و شرکت گاز گلستان ، گیلان و مازندران و  شرکت های عملیاتی نکا و نفت خزر از مجموعه های نفتی حاضر در منطقه هستند که جمعیتی بالغ بر 19 هزار نفر را تشکیل می دهند.

دکتر نوریان با بیان اینکه مجتمع آموزشی و ورزشی محمود آباد نیز تحت پوشش خدماتی ما به شمار می رود و بطور میانگین میزبان 3 هزار نفر در تمامی ایام سال است ، اظهار داشت : به منظور ارایه خدمات درمانی مناسب ، امکانات و تجهیزاتی در این مجتمع پیش بینی شده که از جمله می توان به  بخش های اتاق vip ، اتاق احیاى قلبى و ریوى ، ایستگاه پرستارى ، اتاق عمل جراحى سرپایى ، بخش بستری 6 تخت ، اتاق معاینه پزشک اشاره کرد .

 وی ادامه داد : به منظور ارائه خدمات و تامین کادر درمان، طرح پزشکان مهمان از سوی مدیریت سلامت سازمان مطرح ، برنامه ریزی و اجرایی شد ؛ به نحوی که در تمامی روزهای سال مرکز درمانی محمودآباد آماده ارایه خدمات است .

به گفته دکتر نوریان خدمات در قالب چهار مرکز (ملکی) بهداشتی و درمانی در شهرهای گرگان ، ساری ، محمودآباد و رشت و 17 مرکز سلامت کار و 40 مراکز درمانی در این استان ها در حال ارائه است .

دکتر نوریان با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده در این مراکز شامل خدمات تخصصی است، عنوان کرد: خدمات از سوی متخصصین دعوت شده به پلی کلینیک ها ، ویزیت بیماران اورژانس، خدمات پزشکی خانواده ، خدمات سلامت کار و معاینات طب صنعتی ، خدمات بهداشت حرفه ای و محیط در قالب قرارداد با شرکتهای منطقه ( خدمات سم پاشی ، ارزیابی ارگونومی ، اندازه گیری زیست محیطی) و ... می شود.

وی افزود: همچنین خدمات آزمایشگاهی به صورت کامل ، دندانپزشکی ، زنان و مامائی ، جراحی سرپائی ، رادیولوژی ، بستری ، داروخانه ، تائید نسخ و پرداخت هزینه های درمانی و خدمات مالی و پشتیبانی  از دیگر فعالیت های مراکز بهداشت و درمان در این استان هاست .

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بهداشت و درمان شمال کشور تاکید کرد: خدمات بستری غیرسرپائی به وسیله عقد قراداد با مراکز بیمارستانی در این سه استان ارائه می شود و در شهرهائی هم که مراکز ملکی وجود ندارد ، در قالب خرید خدمت از مراکز طرف قرارداد تامین می شود .

دکتر نوریان در ادامه به میزان رضایتمندی شرکت های  منطقه در اجرای معاینات دوره ای اشاره و تصریح کرد : یکی از نقاط قوت عملکرد این منطقه انجام معاینات طب صنعتی در محل استقرار پرسنل در مناطق عملیاتی است که رضایتمندی بالائی را به  همراه دارد و شرکتهای منطقه نیز به دلیل عدم نیاز اعزام نیروها به بهداشت و درمان و تعطیلی بعضی از مراکز ، رضایت کامل را دارند .

وی در پاسخ به این سوال که میزان خدمات رسانی برطبق آمار چند درصد را شامل می شود ، گفت: در بخش عملکرد پزشکی خانواده و ارائه خدمات سلامت محور ، با پوشش 80 درصد جمعیت تحت حمایت فعال بوده ایم ، ضمن اینکه در تلاشیم برنامه های عملیاتی مصوب مدیریت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در انجام معاینات به نحو مطلوب انجام دهیم .

دکتر نوریان به برنامه های اجرایی این مرکز اشاره و اظهار داشت : از جمله برنامه های موفق می توان به گسترش خدمات و ساخت اورژانس درمانگاه محمودآباد به مساحتی بالغ بر 600  متر مربع با بهترین امکانات اشاره کرد که با استقبال مهمانان کمپ محمودآباد و مسئولان وزارت نفت همراه بود .

وی تصریح کرد : امسال ادغام کامل بهداشت و درمان شمال کشور در دو استان مازندران و گیلان به منظور اجرای سیاست های سازمان ، با موفقت انجام شد .

دکتر نوریان اظهار داشت : از دیگر اقدامات مهم سال جاری می توان به عقد قراردادهایی  برای انجام معاینات طب صنعتی پیمانکاران در سطح ستادی شرکتهای منطقه و برگزاری جلسات متوالی و عقد قرارداد پشتیبانی مسابقات ورزشی در کمپ محمودآباد اشاره کرد که با درآمدزائی بالائی همراه بوده است .

وی با اشاره به انعقاد قرارداد سلامت محور با 353  مرکز درمانی در سطح استان ها ، گفت: همچنین با توجه به خرید تجهیزات مورد نیاز درمانگاه ها خدمات با کیفیت تری در اختیار جمعیت تحت پوشش قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه های بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور در سال آینده اظهار داشت: اولویت اول این مرکز در سال 96 اجرای سیاست های کلی سازمان خواهد بود که میتوان به ابلاغ چارت جدید سازمانی از سوی مدیریت برنامه ریزی به عنوان گام مهمی برای چینش نیروها و کارآمدی آنان  اشاره کرد . جذب بودجه لازم و افزایش درآمد زائی نیز از جمله امور کاری سال آینده خواهد بود .

دکتر نوریان با اشاره به اینکه بازسازی درمانگاه ساری و رشت و ایجاد فضای لازم برای ارائه خدمات در این دو مرکز و افزایش خدمات درمانی در مرکز گرگان و نیازسنجی درست از مراکز طرف قرارداد در شهرها از دیگر اولویت این مرکز در سال 96 است ، افزود : گسترش پوشش سلامت خانواده و عقد قرارداد برای درآمدزدایی امور پاراکلینیک همچون کلینیک تغذیه و مراکز روانشناسی نیز از فعالیت های سال آینده خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد : یکی از آرزوهای دیرینه ما کنترل و نظارت دقیق در نحوه عملکرد مراکز طرف قرارداد چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی به جهت کاهش هزینه ها است .

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ۱۰:۰۷
تعداد بازدید : ۲,۳۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید