سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۵۶

اخبار

انجام" اولین زایمان طبیعی بدون درد " در بیمارستان صنعت نفت خلیج فارس خارگ

برای اولین بار زایمان طبیعی بدون درد و به روش بی حسی اسپاینال در بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت خارک انجام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و خارگ ، با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و رویکرد جدی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی  برای ترویج زایمان طبیعی، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اجرای اقدامات متعددی شرایطی را در 9 بیمارستان صنعت نفت به منظور تسهیل زایمان طبیعی فراهم کرده است .

طناز رمضانی پور ، ماما بیمارستان صنعت نفت خارگ که در اولین زایمان طبیعی بدون درد با روش بی حسی اسپاینال حضور داشت ، اظهار کرد: این روش یکی از روش های زایمان بدون درد دارویی است.

وی با اشاره به اینکه بیمار از مردم بومی بوده است و با  درد زایمان  به بیمارستان مراجعه کرد ، افزود : پس از مراجعه بیمار و معاینات اولیه با هماهنگی صورت گرفته متخصص زنان و زایمان با متخصص بیهوشی ، بی حسی اسپاینال در اتاق درد توسط متخصص بیهوشی انجام شد.

ماما بیمارستان صنعت نفت خارگ ادامه داد : در فرایند زایمان طبیعی با روش بی‌حسی اسپاینال، درد ناشی از  انقباضات رحمی توسط بیمار احساس نمی شود و بعد از انجام اسپاینال مادر توانایی جابجایی در تخت و راه رفتن را دارد .  کاهش درد بیمار باعث کاهش ترس و اضطراب مادر میشود و هم چنین باعث توانمند شدن مادر جهت زایمان ،تماس پوستی مادرونوزاد و شیردهی موفق می شود.

طناز رمضانی پور به شرایط عمومی بسیار مناسب این مادر اشاره و تاکید کرد : به دلیل عدم خستگی مادر در زمان سیر لیبر ، تماس پوستی مادر و نوزاد و شیردهی با موفقیت انجام شد و طبق اظهار مادر به دلیل کاهش درد زایمان و کاهش ترس و اضطراب ،زایمان طبیعی را با خاطره ای خوش به پایان رسانده است .

ماما بیمارستان صنعت نفت خارگ خاطر نشان کرد :  ترویج زایمان طبیعی بدون درد می تواند نقطه امیدی در افزایش زایمان طبیعی و کاستن از درخواست سزارین توسط مادران باردار باشد.

گفتنی است این کار توسط تیم پزشکی خانم دکتر شفیقیان، متخصص زنان و زایمان,آقای دکتر توکلی متخصص بیهوشی , اقای حمید محسنی زاده  تکنسین بیهوشی, خانم طناز رمضانی پور ماما به انجام رسد.
۲ مهر ۱۳۹۶ ۱۴:۴۸
تعداد بازدید : ۳,۲۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید