سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۱۴

اخبار

به مناسبت هفته سلامت برگزار شد/دوره آموزشی اصول مراقبت

به مناسبت هفته سلامت ، جلسه آموزشی در پلی کلینیک ساری ویژه کارکنان درمانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور ، هر سال تاریخ 10 اکتبر برابر با 18 مهر مصادف با روز جهانی سلامت روان است. این روز نخستین بار در سال 1992 توسط فدراسیون جهانی بهداشت روان به نام روز جهانی سلامت روان یا روز جهانی بهداشت روان نامگذاری شد. هر ساله در این روز همایش‌ ها و گردهمایی‌ های علمی در سراسر جهان در زمینه سلامت و بهداشت روان برگزار می ‌شود. هدف از برگزاری این گردهمایی ‌ها، آموزش و پرورش جهانی در زمینه‌ سلامت روان، افزایش آگاهی مردم و یافتن راهکارهایی برای بهبود سلامت روان در سطح جهانی است و درعین حال برنامه هایی که برای این روز درنظر گرفته می شود نیز با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت و اعمال فرایند بومی سازی بر روی برنامه های پیشنهادی ست. علاوه بر بزرگداشت روز جهانی سلامت روان، در ایران هفته ملی سلامت روان وجود دارد که از 24 مهر آغاز و تا 30 مهرماه ادامه دارد و قدمت آن، از روز جهانی سلامت روان بیشتر است.شعار امسال روز جهانی سلامت روان، باعنوان «سلامت روان در محیط های کاری» نام گذاری شده است،انتخاب شعار سلامت روان در محیط های کاری نشان می دهد که نهادهای جهانی به این باور رسیده اند که سلامت روان در محیط کاری ارزشمند است و بسیاری از کشورهای صنعتی و پیشرفته نیز با این عقیده موافق هستند، چراکه سلامت روان فرد در محیط کار یکی از عوامل افزایش بهره وری و بازدهی کاری است.
گفتنی است به همین منظور  جلسه ایی با حضور  محمود هاشم ورزی  کارشناس ارشد سلامت روان, رییس واحد سلامت روان معاونت بهداشت ودرمان علوم پزشکی مازندران  برگزار شد که ، در مورد اصول خود مراقبتی توضیحاتی ارائه شد.
وی تأکید کرد: خود مراقبتی تنها به معنای مراقبت از جسم نیست بلکه سلامت روان در این میان نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند و باید بیاموزیم چگونه در مراحل مختلف زندگی بتوانیم آرامش و سلامت روحی و روانی خود را حفظ کنیم
.کارشناس ارشد سلامت روان در این نشست در مورد روش‌های مقابله با استرس و اضطراب و اصول خودمراقبتی و نکات مهم در زندگی اجتماعی  صحبت کرد.

۲۶ مهر ۱۳۹۶ ۱۲:۰۹
تعداد بازدید : ۹۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید