سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۲۳
 

اخبار

در هفته سلامت روان/ کلاس آموزشی تاثیرات تغذیه مناسب بر سلامت جسم و روان در بهداشت ودرمان شمال کشور برگزار شد

تغذیه سالم روی سلامت جسم و روان تاثیر می‌گذارد. اگر همیشه یک تغذیه مفید و سالم در برنامه زندگیتان داشته باشید همیشه از آرامش روان برخوردارید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان شمال کشور،واحد آموزش با همکاری واحدهای بهبود تغذیه  کلاس آموزشی  را به مناسبت هفته سلامت روان راباهدف اهمیت موضوع تغذیه مناسب در حفظ و ارتقاء سلامتی را ویژه کارکنان را پلی کلینیک ساری  برگزار کرد.
در این کلاس آموزشی  محمد رجبی، کارشناس تغذیه  در خصوص تغذیه سالم و هرم غذایی مطالبی را بیان کرد

اثر تغذیه سالم بر سلامت جسم و روان

برای رسیدن به جسمی سالم و آرام نیاز به روانی سالم است و روان سالم بدون جسم سالم میسر نیست و جسم هم بدون تغذیه نمی تواند سالم باشد ، چرا که سلامت جسمی و روانی انسان به میزان قابل توجهی به نوع تغذیه ، کیفیت مواد غذایی و ویتامین ها مربوط است .
در این کلاس  به رابطه میان تغذیه و سلامت روان از جمله رابطه تغذیه با یادگیری و حافظه ، افسردگی ، خستگی ، هوش ، استرس و... به طور مختصر اشاره شده است و برای اصلاح وضعیت راهکارهایی ارائه شده است .
تغذیه

محمد رجبی گفت :ارتباط بین رژیم غذایی مناسب و حالات روحی و روانی ارتباطی دو طرفه می باشد. کمبود مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3، آهن، مس، روی و ویتامین های گروه B می تواند قبل از اینکه منجر به علایم بالینی شوند، فرد را در معرض بیماری های روحی و روانی قرار دهند.

از طرف دیگر از عوارض جانبی برخی داروهای مورد استفاده در درمان بیماری های روانی ایجاد کمبود های تغذیه ای است که به نوبه خود میتواند وضعیت بیماری فرد را تشدید نماید.

متاسفانه اختلالات روحی و روانی مانند سایر بیماری ها به سرعت تشخیص داده نمی شوند و ممکن است علایم واضح و مشخصی نداشته باشند اما با دریافت تاریخچه رژیم غذایی فرد مشکوک و شناخت عادات غذایی و انجام ازمایش های شیمیایی م یتوان کمبودهای رژیمی را اصلاح و وضعیت روانی فرد را بهبود بخشید.

 

۲۹ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۵۶
تعداد بازدید : ۹۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید