سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۱۳
 

اخبار

رزمایش واکنش در شرایط اضطراری و پدافند غیر عامل در انبار نفت شهید بهمنی مقدم پخش فراورده های نفتی منطقه گیلان اجرایی شد

عملیات رزمایش واکنش در شرایط اضطراری و پدافند غیر عامل با حضور عباس صابر ، رییس ستاد مدیریت بحران استان و امین بابابائی , کارشناس ارشد پدافند غیر عامل استان ,صبح امروز چهارشنبه 10 آبان درانبار نفت شهید بهمنی مقدم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان برگزار شد .
این رزمایش در راستای سیاستهای شرکت نفت و با سناریوی تعریف شده قبلی با حضور کلیه واحدهای عملیاتی وستادی شرکت ملی ÷خش فراورده های نفتی منطقه گیلان و با محوریت حضور کارشناسان بهداشت , ایمنی ومحیط زیست این شرکت و همراهی مناطق همجوار چالوس و اردبیل در مدت تقریبی 45 دقیقه انجام شد .
در این رزمایش که با حضور مستقیم عوامل درون و برون سازمان مجموعا یکصدو پنجان نفر را شامل شد ,  بیش از ده دستگاه فعال استان اعم از هلال احمر ، بهداشت و درمان صنعت نفت ، خطوط لوله و مخابرات ، آتش نشانی ، مدیریت بحران ، پدافند غیر عامل ، نیروی انتظامی و کلانتری منطقه مربوطه و اداره راه و شهرسازی،  با شرکت ملی پخش فرآورده ای نفتی منطقه گیلان همکاری کردند .
مهدی عاطفی ، معاون فنی  و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان ، با توجه به موقعیت استراتژیکی انبار نفت , سنجش توان افراد و پرسنل ، تجهیزات و هماهنگی سازمانهای امدادی با این شرکت در مقابله بابحرانهای احتمالی در انبار نفت گیلان را از مهمترین دلایل انجام این رزمایش اعلام کرد.
دوبحری ،رئیس بهداشت ،ایمنی و محیط زیست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ، هدف از این گونه رزمایش را بررسی تواتمندی کارکنان و میزان آمادگی آنها در شرایط بحران دانست و افزود : « انجام این گونه رزمایشها موجب بالابردن سطح کیفی آمادگی کارکنان برای انجام عملیات های آتش نشانی ، امداد و نجات ، ایمنی و همچنین شناسایی نقاط ضعف و رفع انها و نقاط بهبود و ارتقای آنهاست   . »
کارشناس ارشد پدافند غیرعامل استان ضمن بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل و تقدیر از کلیه دست اندرکاران در برگزاری مانور در انبار نفت رشت گفت : « کشور ما همواره در تیررس حیله دشمنان قرار دارد و پدافند غیرعامل کشور را برای دورنگه داشتن از این حملات آماده می کند . »
 وی همچنین افزود : « پیام پدافند غیرعامل پیام آمادگی و پیشگیری و پایداری ماست و با انجام اینگونه مانورها دستگاههای اجرائی استان با یکدیگر هماهنگ می شوند تابرای رفع سوء اثری که دشمن برای مامهیا کرده موفق باشیم. »
گفتنی است رزمایش واکنش در شرایط اضطراری هر ساله با حضور کارکنان و مسئولین واحدهای ستادی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان برای پیش بینی و مقابله با خطرات احتمالی در تاسیسات و عملیات این شرکت اعم از انبار نفت شهید بهمنی مقدم و مرکز سوختگیری هواپیمای شهید اسدپور انجام می شود.
۱۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۵۶
تعداد بازدید : ۹۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید