سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۳۱

اخبار

بازدید تیم سلامت خانواده از واحدهای مراکز سلامت خانواده و کار شهرهای گرگان و ساری

دکتر طاهره جعفری رییس سلامت خانواده و عضو هیئت‌ مدیره سازمان و الهام قنواتی کارشناس سلامت خانواده سازمان از بهداشت و درمان صنعت نفت شمال بازدید کردند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درماان صنعت نفت شمال کشور این بازدید براساس عملکرد مناطق در ارائه بهینه خدمات در قالب بسته های خدمات سلامت و برنامه های عملیاتی و شاخص های سلامت LQAS انجام شد .

هدف از این بازدیدها , ممیزی مدیریت های مناطق بهداشت و درمان در اجرای تعهد به رسالت واقعی سازمان که تامین , حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان و خانواده های تحت پوشش است . بدین منظور ستاد سازمان در مدیریت عالی و ارشد خود اقدامات راهبردی سلامت را تدوین و به مناطق ابلاغ نموده است و مدیریت مناطق موظف به تدوین برنام های عملیاتی و اجرای آن با بهترین کیفیت می باشد .

بهداشت و درمان منطقه شمال با جمعیت حدود 19 هزار  نفر را تحت پوشش خدمات بهداشت و درمان قرار داده است این خدمات حاوی بسته های خدمت سلامت کار و خانواده می باشد .

در این بازدید ابتدا از کلیه فعالیت های مرکز گرگان و همچنین از مرکز سلامت خانواده و کار و پلی کلینیک ساری براساس استانداردهای ممیزی سازمان گردش کار و اجرای فرآیندها مورد ارزیابی قرار گرفت . مرکز دارای فضاهای فیزیکی , تجهیزات و امکانات مناسب در مراکز می باشد و استاندارد سطح تحصیلات و دانش و مهارت پرسنل در سطح خوبی ارزیابی شد .

در پایان روز جلسه ای با حضور دکتر نوریان رئیس بهداشت و درمان شمال کشور برگزار گردید . جمع بندی وضعیت موجود منطقه براساس نتایج شاخص های سلامت و برنامه های عملیاتی و LQAS و بسته های خدمت ( بسته خدمات پزشک خانواده , پرستار خانواده , بهداشت مادر و کودک , دندانپزشکی و پذیرش و ... ) مورد نقد و بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی توسط همکاران ستادی برای ارتقاء سطح عملکرد واحدها ارائه گردید . همچنین نقاط ضعف و قوت عملکرد منطقه و مقایسه آن با سایر مناطق و سطح انتظار سازمان از مدیریت بهداشت و درمان شمال بیان گردید .

در پایان نیز پیشنهاد گردید مدیریت منطقه به همراه مسئولین و کارشناسان نسبت به ارتقاء خدمت سلامت براساس اقدامات راهبردی , برنامه های عملیاتی و دستورالعمل ها , بسته های خدمت را مورد بازنگری قرار داده و برنامه ریزی لازم را جهت برگزاری جلسات منظم تیم سلامت کار و خانواده , ارائه بهینه گردش کار بصورت تیمی , بازآموزی برنامه های عملیاتی و اجرای خدمات بهینه که منجر به بهره وری بیشتر گردد را مدنظر قرار داده و بصورت زمانبندی شده و دوره ای گزارشات پیشرفت را به اطلاع کارشناسان سلامت خانواده ستاد ارائه نمایند .


 


بازدید تیم سلامت خانواده 11
بازدید تیم سلامت خانواده 4
بازدید تیم سلامت خانواده 3

۱۰ دی ۱۳۹۶ ۱۴:۵۰
تعداد بازدید : ۹۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید