سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۲:۴۶
 

اخبار

پرستاران بهداشت و درمان صنعت نفت تهران خوش درخشیدند/ ارسال کتاب "اصول پرستاری در مراقبت های تسکینی" به دانشکده های پرستاری سراسر کشور

کتاب "اصول پرستاری در مراقبت های تسکینی "با رویکرد ارتقا کیفیت زندگی در بیمارانی که در مراحل آخر زندگی خود هستند توسط پرستاران بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران تهیه شد.

محسن غفاریان کارشناس ارشد واحد آموزش بهداشت و درمان صنعت نفت تهران در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به نگاه جدید به مراقبتهای تسکینی در بیمارانی که در مراحل آخر زندگی خود هستند گفت : در دنیا به این بیماران با توجه به شرایط خاصی که دارند توجه ویژه می شود، در سال های اخیر با تاسیس مراکز خاص جهت نگهداری این بیماران ، ارتقاء  آگاهی در خصوص نحوه مراقبت از این بیماران بیشتر احساس می شود .

وی افزود : در این مراکز علاوه بر مراقبت از بیمار از لحاظ جسمی، به بهبود کیفیت زندگی از طریق ارتقا عزت نفس و ایجاد راحتی و فراهم کردن سیستم های حمایتی برای فرد و خانواده اش توجه ویژه می شود.

کارشناس ارشد واحد آموزش بهداشت و درمان صنعت نفت تهران تصریح کرد : این کتاب به ابعاد مختلف مراقبت تسکینی بیماران در مرحله آخر زندگی پرداخته و در خصوص اصولی که پرستار ارائه کننده مراقبت باید به آن ها توجه داشته باشد بحث می کند.

غفاریان با تاکید بر اینکه در این کتاب به تمامی ابعاد روان شناختی،جسمی ،ذهنی و اجتماعی این بیماران پرداخته است گفت : این کتاب مشتمل بر 16 فصل است که بر اساس برنامه درسی مقطع کارشناسی ارشد پرستاری گردآوری شده است .

کارشناس  ارشد واحد آموزش بهداشت و درمان صنعت نفت تهران اظهار داشت : با توجه به خدمات متنوعی که در سطح مراکز بهداشتی و درمانی صنعت نفت ارائه می شود این نیاز در سطوح مختلف گروه های پیراپزشکی و مخصوصا  پرستاران دیده شد که از نحوه برخورد مناسب با این بیماران مطلع شوند.

غفاری کتاب  1

وی با اشاره به عدم وجود کتابی جامع و ویژه در دوره ارشد پرستاری به زبان فارسی گفت: پیرو یک سری جلسات  ، تعاملاتی از سوی دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی تهران و بیمارستان صنعت نفت تهران برای تهیه رفرنسی جامع به زبان فارسی صورت گرفت.

غفاریان ادامه داد: 11 عنوان کتاب به عنوان رفرنس از سراسر دنیا جمع آوری شد و با کمک دکتر سمانه پارچه بافیه مدرس و عضو هیات علمی دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی  سر فصل های مورد نیاز مشخص و کار ترجمه آغاز شد.

کارشناس ارشد واحد آموزش بهداشت و درمان صنعت نفت تهران با اشاره به اینکه مدت زمان حدودی یک سال جهت ترجمه و ویرایش کتاب زمان گذاشته شد بیان کرد : بعد از اتمام ترجمه و چاپ ، کتاب بعنوان رفرنس فارسی  به کلیه دانشکده های  پرستاری در سراسر کشور از طریق ناشر ارسال شده است که نتیجه زحمت پرستاران شاغل دربیمارستان مرکزی صنعت نفت بهداشت و درمان صنعت نفت تهران است.

وی  ضمن تشکر از زحمات تیم مترجمی که شامل پرستاران بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران است خاطر نشان کرد: چاپ اول این کتاب 200 جلد بود که خوشبختانه مورد استقبال هم قرار گرفت و طی توافق با ناشرکتاب  مقرر کردید کتاب در تیراژ بالاتر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سال 1397 نیز عرضه گردد.

گفتنی است این کتاب توسط کارگروهی شامل محسن غفاریان کارشناس ارشد واحد آموزش بهداشت و درمان صنعت نفت تهران ، دکتر سمانه پارچه بافیه مدرس و عضو هیات علمی دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ،پرستو محمدی و منصوره بیغش پرستاران بخش CCU بیمارستان فوق تخصصی صنعت نفت تهران  ترجمه و تالیف شد.


غفاری کتاب  3
غفاری کتاب  2
 
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۱۷
تعداد بازدید : ۲,۹۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید