سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۱:۱۸
 

اخبار

کلاس آموزشی پیشگیری از پوکی استخوان در زنان میانسال

واحدآموزش بهداشت درمان صنعت نفت شمال کشورکلاس آموزشی پیشگیری از پوکی استخوان را برگزار کرد..
واحدآموزش  بهداشت درمان صنعت نفت شمال کشورکلاس آموزشی پیشگیری از پوکی استخوان را برگزار کرد..
 
 

این کلاس توسط خانم عالیشا  کارشناس ومسئول سالمندان مرکز بهداشت شهرستان ساری ویژه بانوان تحت پوشش درمانی بهداشت ودرمان شمال کشور تشکیل شد.

 طاهره یونسی مسئول آموزش، هدف از برگزاری این کلاس آموزشی را بالا بردن سطح آگاهی و معلومات عمومی در خصوص دلایل پوکی استخوان و همچنین راه های مبارزه با این بیماری در سنین سالمندی بود.

 

کارشناس مرکز  بهداشت استان با بیان اینکه پوکی استخوان یکی از بیماری‌های فراگیری می‌باشد که در اکثر قریب به اتفاق افراد سالمند جامعه بروز می نماید، تصریح کرد: این بیماری به وسیله خوردن دارو برطرف نمی‌شود بلکه با خوردن انواع لبنیات گوناگون، سبزیجات و میوه‌های مختلف می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

ورزش کردن به صورت مداوم خصوصا پیاده‌روی، استفاده از نور خورشید به صورت مستقیم و در ساعاتی از روز که شدت نور خورشید زیاد نباشد می تواند تا حدودی از پوکی استخوان جلوگیری نماید.

 عالیشا  با اشاره به این موضوع که نوشیدن روزانه 6 الی 8 لیوان آب، علاوه بر اینکه موجب شادابی و طراوت بدن می‌شود باعث جلوگیری از بیماری های مختلفی از قبیل پوکی استخوان، یبوست، سرگیجه، عفونت‌های ادراری و غیرو می‌گردد.

همچنین در پایان بسته های آموزشی با بیست عنوان (توصیه های تغذیه ای و ورزشی  ومراقبتهاوکنترل ها  ومقابله ها با بیماری برای اصلاح وشیوه زندگی به منظور پیشگیری از سرطان وبیماریها با حاضرین اهدا گردید .

 
 
 
 

 

۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ۱۴:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۲۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید