سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۳۰
 

اخبار

راه‌اندازی بیمارستان جدید امیدیه، نویدبخش امنیت خاطر و آسایش مردم

«بهره‌برداری از بیمارستان جدید در امیدیه افزایش رضایتمندی مردم منطقه، امنیت خاطر و آرامش و همچنین بهبود خدمات درمانی که اولویت‌ و دغدغه خاطر ماست را به ارمغان آورده است؛ به طوری که ما برای برخی تخصص‌ها با پزشکان متخصص قرارداد امضا کرده‌ایم.» این بخشی از صحبت‎های رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری است.

صنعت نفت ایران از بدو تاسیس و آغاز فعالیت‌های خود در مناطق مختلف کشور همواره دغدغه‌ی سلامت، خدمات درمانی و آرامش خاطر کارکنان و خانواده‌های آنان و شهروندان خویش را داشته است و در این زمینه تلاش و کوشش‌های فراوانی انجام داده است. پیشینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در صنعت نفت مناطق آغاجاری و امیدیه واقع در استان خوزستان به زمان کشف نفت و آغاز بهره‎برداری از تاسیسات نفتی در این منطقه بر می‌گردد. ساکنان شهرستان امیدیه افزون بر بومیان منطقه، بیشتر مهاجرانی هستند که پیش از سال 1317 در پی کشف نفت، به این منطقه مهاجرت کردند و در آنجا ماندگار شده‌اند. منطقه‌ی آغاجاری با چند میلیارد بشکه ذخیره نفتی، یکی از بزرگترین مناطق نفتخیز دنیا به شمار می‌آید.

«بهره‌برداری از بیمارستان جدید در امیدیه افزایش رضایتمندی مردم منطقه، امنیت خاطر و آرامش و همچنین بهبود خدمات درمانی که اولویت‌ و دغدغه خاطر ماست را به ارمغان آورده است؛ به طوری که ما برای برخی تخصص‌ها با پزشکان متخصص قرارداد امضا کرده‌ایم.» این بخشی از صحبت‎های رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری است.

دکتر ناصر مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی سازمان و بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به اهمیت حضور بهداشت و درمان صنعت نفت به عنوان بازو و پشتیبان در منطقه، گفت : این مرکز بهداشتی و درمانی نقشی بی‌بدیل در آرامش روحی و روانی کارکنان در سال‌های طولانی تولید نفت در این منطقه ایفا کرده است.

دکتر مظفری ادامه داد : منطقه آغاجاری باتوجه به تولید و صادرات نفت و گاز جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور دارد و این امر ، بار سنگین مسئولیت بهداشت و درمان را دو چندان کرده، لذا استمرار رضایتمندی و ارتقاء سلامت مستلزم به حمایت و پشتیبانی مدیران ارشد سازمان در تامین اعتبارمالی و جذب پزشک از روش های مختلف از جمله سهمیه وزارت بهداشت ، استفاده از پزشکان رسمی شاغل در تهران یا دیگر مراکز پربرخوردار می شود.

وی در ادامه با بیان این که  با تلاشهای بی شائبه مسئولان سازمان در چند سال اخیر تکمیل و راه اندازی بیمارستان در شهریورماه سال 96 محقق شد ، اظهار داشت :  شعف و اطمینان خاطری در بین مجموعه کارکنان و خانواده های صنعت نفت و بومیان منطقه و حتی مدیران نفت با راه اندازی این بیمارستان به وجود آمده است.

بهره‎برداری از دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان امیدیه

دکتر مظفری با اعلام این که دستگاه سی تی اسکن دیجیتال نصب و آماده بهره‎برداری می‌شود، گفت: مراحل خرید دستگاه سی تی اسکن دردستورکارمی باشدوخوشبختانه با همکاری و حمایت ستاد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، دستگاه‌های ماموگرافی دیجیتال، رادیولوژی دیجیتال و تجهیزات جدید آزمایشگاهی جدیددر بیمارستان راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از بیمارستان جدید در امیدیه افزایش رضایتمندی کارکنان منطقه، امنیت خاطر و آرامش و همچنین بهبود خدمات درمانی که اولویت‌ و دغدغه خاطر ماست را به ارمغان آورده است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری گفت: بیمارستان 64 تختخوابی امیدیه دارای بخش های بستری سی سی یو، مردان ، زنان (داخلی وجراحی) زایمان ، دیالیز ، اتاق عمل  واحدهای پاراکلینیک آزمایشگاه ، رادیولوژی ، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی وگفتاردرمانی می باشد .

وی افزود : کلینیک های تخصصی نیز شامل کلینیک قلب، داخلی، اطفال، زنان وزایمان، جراحی، گوش و حلق وبینی، ارولوژی ،نورولوژی،  ارتوپدی وفوق تخصصی غدد، نفرولوژی ، گوارش و ریه  است .

آغاجاری
دکتر مظفری با اشاره به اهمیت توجه به ارتقاء بهداشت روان کارکنان و خانواده های آنان عنوان کرد: در واحد روانشناسی و مشاوره خانواده یک روانپزشک و یک روانشناس با چند کارشناس ارشد خدمات مورد نظر را به بیماران و خانواده‌های کارکنان صنعت نفت ارائه می‌دهد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری تصریح کرد : در راستای استراتژی جدید سازمان در ایجاد تحول و اعتماد در ارائه خدمات درمانی در چهار محور دندانپزشکی، سلامت کار، سلامت خانواده و مشاوره روانشناسی قدم های موثری برداشته شد که به اختصار شامل :

 دندانپزشکی :  غربالگری، پیشگیری ، تمرکز زدائی، ساماندهی بین واحدهای سلامت خانواده و سلامت کار ، ایجاد یک یونیت دندانپزشکی در مرکز سلامت کار مو در آینده نزدیک در مرکز سلامت خانواده راه اندازی خواهد شد.

سلامت کار :  تمام نیروهای شاغل در شرکت های نفت و گاز منطقه در سال گذشته مورد معاینات دوره ای قرار گرفتند و این مرکز بعنوان مرکز سلامت کار نمونه سازمان در سال 96 معرفی شد.

الف)  انجام معاینات دوره ای کارکنان قراردادموقت
ب)  برنامه تجمیع خدمات سلامت کار در مرکز سلامت کار که شامل بینایی سنجی و شنوایی سنجی و نمونه گیری آزمایشگاه است.
ج)  هماهنگی و شرکت در جلسات ایمنی مدیریت شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری
هـ) شناسایی و پیگیری بیماریهای شغلی کارکنان
سلامت خانواده: 
الف) تکمیل پزشکان مورد نیاز واحد
ب)  بررسی کلی پرونده های موجود در مرکز خانواده در جهت تعیین جمعیت تحت پوشش درمانی واقعی (نیروهای شاغل، انتقالی، بازنشسته و فوتی )
ج)  برنامه ریزی در جهت ارجاع بیماران به کلینیک های تخصصی و بالعکس
مرکز مشاوره خانواده : 
الف)  ایجاد بستر فضای مناسب در جهت سهولت دسترسی و مراجعه خانواده ها به مرکز مذکور
ب)  تکمیل تیم تخصصی مشاوره خانواده در مرکز مذکور
ج)  تهیه تجهیزات مورد نیاز مرکز مشاوره

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری گفت: در مناطق عملیاتی شش مرکزدرمانی مستقر می باشد که بصورت 24 ساعته توسط پزشک و پزشکیار اداره می شود وعلاوه برآن درآینده نزدیک 2 مرکز دیگر به این مراکز اضافه می شود ، بهداشت و درمان با تمام امکانات و با داشتن نیروهای کارآمد آمادگی خود را  در زمان حوادث با حضور فعال نشان داده  است.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه با شرایط موجود شاهد افزایش میزان رضایتمندی در بین جمعیت طبی منطقه هستیم، اما هدف و دغدغه همیشگی ما ارائه خدمات با کیفیت و جذب پزشک متخصص بیشتر است.

بیمارستان امیدیه در خدمت شهروندان غیرنفتی امیدیه

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ادامه  داد: در این مرکز به  مردم بومی منطقه هم خدمات پزشکی از جمله خدمات بستری و اورژانس و خدمات سرپایی و کلینیک‌های تخصصی براساس تعرفه بیمارستان دولتی ارائه می‌شود

اهمیت رفاه کارکنان الویت است


رئیس خدمات پشتیبانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری با بیان اینکه 30 درصد از جمعیت کل این منطقه شرکتی هستند گفتند: هدف بهداشت و درمان ارائه خدمات مطلوب ورفع نیازهای بهداشتی و درمانی کارکنان شریف صنعت نفت در منطقه است.

عبدالرضا شریفات با اشاره به اهمیت رفاه و آسایش کارکنان بهداشت و درمان  و تاثیرغیر قابل انکار آن در نحوه ارائه خدمات گفت : توجه به آسایش، رفاه و امنیت خاطر، ایجاد محیط ورزشی _تفریحی مناسب ، حفظ و پیشرفت کاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های این مرکز برای  کارکنان به شمار آید.

وی تصریح کرد : بهداشت و درمان صنعت نفت با 400 نفر نیرو شاغل توانسته در کنار شرکتهای نفت وگازمنطقه گام های موثری در حوزه خدمات رسانی در منطقه برداشته و خوشبختانه از اقبال عمومی بالایی برخوردار است .

رئیس خدمات پشتیبانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ادامه داد : با توجه به محرومیت های منطقه و شرایط نامساعد جوی در صدد هستیم با برنامه‌ریزی‌ گسترده‌ای محیط کاری سالم و پویایی را ایجاد کنیم و امیدواریم با همکاری ستاد سازمان بتوانیم شرایطی را برای استفاده از  امکانات رفاهی کارکنان فراهم کنیم.

شریفات خاطر نشان کرد : با همکاری شرکت نفت و گاز آغاجاری خدمات ورزشی به کارکنان بهداشت و درمان ارائه می شود و البته بعنوان پشتیبان حوزه سلامت در تمامی مسابقات ورزشی وسایرنیازها ازجمله انجام مانورها، تعمیرات اساسی کارخانه ها و فرودگاه در منطقه حضور داریم.

آغاجاری

خبرنگار:نفیسه هوشیار
۱۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۵:۲۵
تعداد بازدید : ۳,۹۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید