سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۸:۵۸

اخبار

به همت مدیریت موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت

گردهمایی تاریخ پزشکی در صنعت نفت برگزار شد

نشست تاریخ پزشکی در صنعت نفت، با حضور مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت و جمعی از مدیران و بازنشستگان صنعت نفت امروز (دوشنبه، ۱۷ دی‌ماه) با مشارکت گروه حکمت- طب اسلامی و طب سنتی فرهنگستان علوم پزشکی، در محل فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، دکتر حبیب اله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ابتدای این همایش با اشاره به اهمیت حوزه بهداشت و درمان گفت: این سازمان در طول 40 سال گذشته و چه بسا از بدو تاسیس صنعت نفت منشا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به کارکنان شریف این صنعت بزرگ بوده است.

وی افزود: باید از متولیان این نشست تشکر و قدرانی شود؛ مرور بر تاریخچه بهداشت و درمان که جزو جدایی ناپذیر صنعت نفت است به لزوم حضور و ارائه خدمات این سازمان در مناطق جنوبی اشاره دارد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ادامه داد: کشف نخستین چاه نفت در مسجد سلیمان و پس از آن تاسیس نخستین بیمارستان مدرن خاورمیانه در این منطقه و توسعه فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در دیگر مناطق نفتی از جمله آبادان، با توجه به تنوع بیماری‌ها، حضور پزشکان را ضروری کرد.

دکتر سمیع تصریح کرد: براساس اعداد و ارقام بدست آمده در آن سال ها در طول یکسال 4 هزار عمل جراحی انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مهم دکتر یانگ از جمله پایه گذاری ارائه خدمات رایگان به مردم کم درآمد و کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آن دوره، اظهار کرد: سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با گذشت بیش از ۱۰۰ سال همچنان  در این ۲ محور در  قالب مسئولیت اجتماعی و پیشگیری مقدم بر درمان فعالیت داشته و یکی از نقاط قوت این سازمان بوده است.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با تاکید بر منحصر به فرد بودن خدمات طب صنعتی و پزشکی خانواده سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: در این ۲ محور، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سطح کشور حتی برای وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی هم الگوست و می‌توان به جرات گفت نمونه مشابه آن در هیچ نهادی وجود ندارد.

دکتر سمیع عنوان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و توسعه میدان‌های نفت و گاز در مناطق جنوبی کشور، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت هم در کنارش توسعه یافت به نحوی که اکنون با 2 بیمارستان فوق تخصصی در اهواز و تهران،7 بیمارستان در شهر های مختلف، 24 پلی کلینیک و 1 دی کلینیک، 69 مرکز خانواده، 89 مرکز طب صنعتی و 79 مرکز پزشکیاری خدمات درمانی به کارکنان خدوم صنعت نفت و خانواده هایشان خدمات ارائه می‌دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت متولی سلامت خانواده بزرگ این صنعت است در حوزه‌های مختلف ورزشی، تغذیه سالم، معاینات دوره ای و ... فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده که سبب افزایش رضایت‌مندی کارکنان شده است.

در ادامه، دکتر اکبر نعمت الهی، مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت ضمن قدردانی از خدمات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به اهمیت پرداختن به تاریخچه بهداشت و درمان در صنعت نفت اشاره کرد.

وی افزود: صنعت نفت دارای بسیاری از اولین‌ها بوده است و بهداشت و درمان هم جز این اولین‌ها در ابن صنعت به‌شمار می‌رود.

مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت ادامه داد: باید با همت و تلاش همه مکان‌هایی که واجد ارزش‌های تاریخی هستند، توسط مدیریت موزه های نفت شناسایی، ثبت ملی و مرمت شوند و از آنها نگهداری شود.

در این نشست مقالاتی در زمینه تاریخچه آموزشگاه پرستاری بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان  توسط مریم درویشیان، بهداشت و درمان صنعت نفت توسط دکتر علی یزدی نژاد و ..... ارائه شد.

 

خبرنگار : نفیسه هوشیار

۱۷ دی ۱۳۹۷ ۱۷:۴۱
تعداد بازدید : ۲,۰۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید