سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۱۳

اخبار

در راستای مشارکت همگانی در مسئولیت پذیری اجتماعی؛

تعامل شرکت گاز استان مازندران در راه اندازی تیم توسن در دیگر نهادها

نشست مشترک مدیران عامل شرکت گاز و هلال احمر استان مازندران و رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور با موضوع راه اندازی تیم واکنش سریع نهادها (توسن) در اداره مرکزی گاز استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران از انتقال دانش و تجربه تیم توسن این شرکت به دیگر نهادها و سازمان ها خبر داد و گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور در راستای مسئولیت اجتماعی بزودی تفاهم نامه ای را جهت همکاری با هلال احمر استان امضا خواهد کرد.

وی به اهمیت بالای فرایند امداد و نجات در مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: همه نهادهای مرتبط با این بخش باید با اشراف کامل بر وظایف خود و انجام به موقع آن، تبعات بحران را به حداقل برسانند.

احمدپور تصریح داشت: این جلسه می تواند سرآغاز تشکیل کمیته های تخصصی تر شود تا مدیریت یکپارچه بحران و توسعه وضعیت امداد و نجات تقویت گردد.

وی اظهار داشت: شرکت گاز استان مازندران در راستای مشارکت همگانی در آمادگی جامعه و خدمات داوطلبانه و مسئولیت پذیری، تیم توسن را با همکاری جمعیت هلال احمر مازندران تشکیل داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران افزود: برنامه اجرایی راه اندازی تیم توسن در دیگر سازمان های مرتبط در حوزه صنعت نفت شمال کشور در دستورکار قرار دارد و بزودی شاهد تجهیز و فعالیت این تیم‌های تخصصی نیز خواهیم بود.

در ادامه، مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، راه اندازی تیم های واکنش سریع در سازمان ها و نهادهای مختلف را که با مشارکت و تجهیزات و منابع و سرمایه های انسانی سازمان های مزبور و در فرآیندی کاملا داوطلبانه و با مشارکت آموزشی، سازماندهی، توانمندسازی و مهارت آموزی جمعیت هلال احمر استان راه اندازی خواهد شد را حرکت نوینی دانست که قطعا کاهش آسیب های ناشی از حوادث طبیعی و انسانی را در پی خواهد داشت.

وی گفت: این نشانه خاص مسئولیت پذیری سازمان ها برای داشتن جامعه ای آماده است و جمعیت هلال احمر استان از هرگونه تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه استقبال می کند.

اکبری با اشاره به اینکه این طرح نخستین بار از سوی هلال احمر مازندران ایده پردازی و  اجرایی شده است، اظهار داشت: درگام نخست با مشارکت شرکت گاز استان مازندران 50 نفر از کارکنان این شرکت با آموختن همه انواع آموزش های حرفه ای و فوق حرفه ای به نجاتگران واکنش سریع توسن تبدیل شدند.

وی افزود: راه اندازی تیم واکنش سریع ادارات اقدامی بدیع در کشور است و خوشبختانه استان مازندران در این زمینه پیشتاز و پیشگام است.

اکبری تاکید کرد: این اقدام در حقیقت یک هم افزایی و مشارکت بین بخشی بسیار ارزشمند است که امیدواریم در جهت کمک به مردم در تمامی سطوح استان توسعه یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه حداقل تیم های امدادی که برای استان مازندران نیاز داریم، 70 تا 80 تیم تخصصی امداد و نجات برای ارائه خدمات مورد نیاز است، افزود: حداقل اعضای این تیم‌ها از نظر ما 50 تا 63 نفر هستند.

وی افزود: اقدام ارزشمند شرکت گاز استان مصداق بارز مسئولیت پذیری اجتماعی است.

در ادامه، بهزاد نوریان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور گفت: یکی از اهداف عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت، واکنش سریع در شرایط خاص است.

وی یکی از اقدامات و فعالیت های سازمان ها را مسئولیت اجتماعی در قبال جامعه دانست و افزود: با توجه به حضور پتانسیل تخصصی در بهداشت و درمان صنعت نفت، این سازمان می تواند حضور مثمرثمری در عرصه توانمندسازی تیم توسن داشته باشد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور گفت: باید مهارت‌های کارکنان سازمان‌ را از طریق راه اندازی اینگونه تیم‌ها افزایش دهیم تا پاسخگویی در مواقع نیاز در کمترین زمان ممکن انجام شود.

نوریان بر ضرورت اجرایی کردن این طرح در بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین راهکار‌ها برای ارتقای توان امدادی و عملیاتی نیروها در مقابله با حوادث مختلف، اجرای طرح توسن است و به زودی تفاهم نامه همکاری با جمعیت هلال احمر مازندران تدوین خواهد شود.

۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۹۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید