سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۲۲

اخبار

همزمان با روز پزشک تشریح شد

تمرکز بهداشت و درمان صنعت نفت بر ارتقاء کیفیت خدمات/ مشکلی در زمینه تامین دارو نداریم

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران با اشاره به اینکه تمرکز این سازمان بر ارتقاء کیفیت خدمات است، افزود: مشکلی در زمینه تامین دارو نداریم.
دکتر علی بهزادی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، ضمن تبریک روز پزشک، گفت: فعالیت های اصلی ما در سازمان بهداشت و درمان شامل ۳ محور پشتیبانی و درمان، ارتقاء کیفی خدمات و تامین دارو و لوازم مصرفی است.

وی افزود: در ابتدای دوره اعمال تحریم‎ها برای مواجه نشدن با مشکل، توانستیم نیازهای آتی خود را پیش بینی و تجهیزات و داروی مورد نیاز را تهیه کنیم و این دارو و تجهیزات مرتب به روز رسانی می شوند. همچنین تعداد شرکت های تامین کننده دارویی که با آنان همکاری داریم را نیز افزایش دادیم و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم.

دکتر بهزادی با اشاره به تلاش های انجام شده برای گسترش و ارتقا کادر درمان بیمارستان نفت تهران، بیان کرد: طی یکسال گذشته با بسیاری از پزشکان صاحب نام مذاکره کرده ایم تا بتوانیم کادر تخصصی خود را گسترش دهیم و خوشبختانه با حضور این پزشکان در تعدادی از زمینه های تخصصی توانستیم حوزه های کاری جدیدی به خدمات این سازمان اضافه کنیم.

وی خدمات درمانی ارائه شده از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت را در دو حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم طبقه بندی کرد و افزود: در سال های اخیر برای آسایش بیشتر خانواده صنعت نفت، با اکثر بیمارستان های خوب تهران قرارداد بسته شد تا بیمه شدگان بتوانند از خدمات این بیمارستان ها نیز استفاده کنند؛ خوشبختانه رضایت از این طرح بسیار زیاد بود و حدود ۲۵ درصد از بیمه شدگان خصوصا در زمینه جراحی ها از درمان غیر مستقیم استفاده کردند.

دکتر بهزادی اظهار کرد: در شهر تهران هم اکنون طرح توسعه ای نداریم و بر روی افزایش کیفیت خدمات تمرکز کرده ایم؛ در گذشته زمینی برای احداث بیمارستان جدیدی در منطقه میرداماد در نظر گرفته شده بود که مشکلات حقوقی داشت و هم اکنون مشکلات حقوقی این زمین رفع شده و ما منتظر اقدام های لازم از سوی شرکت ملی نفت ایران برای احداث بیمارستان هستیم.

تقویت فعالیت واحد نظارت بر درمان بیمارستان صنعت نفت تهران

دکتر سید عباس قاسمی حسینی، رئیس بیمارستان نفت تهران نیز با اشاره به سختی های شغل پزشکی، گفت: پزشکان مابین ۷ تا ۱۴ سال تحصیلات دانشگاهی را می گذرانند و در حین کار نیز بار مسئولیت بسیار زیادی بر روی دوش آن ها است چرا که با جان انسان ها سر و کار دارند. جا دارد به مناسبت روز پزشک، از تمام پرشکان بیمارستان نفت قدردانی کنم.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه ما در مجموعه خود بهترین پزشکان را به کار گرفته ایم، اما با تقویت واحد نظارت بر درمان بیمارستان صنعت نفت تهران، تلاش کرده ایم تا بیماران بتوانند اعتماد کامل به مجموعه ما داشته باشند.
 
نوسازی و تجهیز مرکز سلامت خانواده آزادی

دکتر افشین بلوری، رئیس معاونت طب صنعتی و بهداشت درمان نفت تهران نیز با اشاره به نوسازی و تجهیز مرکز سلامت خانواده آزادی، گفت: این مرکز هم اکنون تبدیل به یک پلی کلینیک مجهز شده و بخش های فوق تخصصی و دندانپزشکی را دارا است و امیدواریم در آینده بتواند از حجم مراجعه به بیمارستان نفت تهران بکاهد.

وی پیشگیری را بر درمان مقدم خواند و بیان کرد: ما فهرستی از موضوع های آموزشی تهیه کرده ایم و به شرکت ها ارائه داده ایم تا بنا به درخواست آنان این دوره های آموزشی را اجرا کنیم. امور بانوان وزارت نفت نیز درخواستی مبنی بر ارائه دوره های آموزشی سلامت بانوان داشت که عناوین و محتوی این دوره ها نیز تهیه شده است.

بررسی درخواست بیماران برای تهیه دارو خارج از فهرست تامین

دکتر رضا شهرامی، معاون درمان و داروی بهداشت و درمان صنعت نفت تهران در ادامه با اشاره به حضور اکثر بیمارستان های مطرح تهران در فهرست بیمارستان های درمان غیر مستقیم، گفت: درمان با کیفیت و رضایت بیمه شدگان اولویت ما است به همین دلیل بر روی فعالیت این بیمارستان ها نظارت مستمر وجود دارد و اگر از روند درمان آنان راضی نباشیم و یا قوانین در این بیمارستان های رعایت نشود از فهرست ما خارج می شوند.

وی فهرست اقلام دارویی و تجهیزاتی که از سوی بیمه نفت پوشش داده می شود را کامل تر از اکثر بیمه های پایه و تکمیلی دانست و گفت: ما یک کمیته تخصصی داریم که در صورت درخواست بیماران برای دارویی که در فهرست تامین ما وجود ندارد، تشکیل می شود و اگر نیاز بیمار مشخص شود، این داروها تهیه می شود.

دکتر شهرامی خدمات دندانپزشکی نفت در تهران را بسیار کامل خواند و گفت: خوشبختانه ما تمامی نیازهای دندانپزشکی بیماران را به غیر از بعضی اقدامات زیبایی، به صورت مستقیم پوشش می دهیم و نیازی به ارائه خدمات دندانپزشکی به صورت غیر مستقیم نداریم.
۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۴۲
تعداد بازدید : ۲,۰۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید