سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۱:۲۴
 

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی تفکر استراتژیک ونقش مدیران در سازمان

دوره مدیریت استراتژیک (DBA) در بهداشت ودرمان صنعت نفت شمال کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت شمال کشور  ،  با حضور مسئولین و کارشناسان بهداشت و درمان صنعت نفت شمال دوره مدیریت استراتژیک با تدریس سید مهرداد ضیا بری دکترا مدیریت از دانشگاه مدیریت صنعتی استان  در پلی کلینیک ساری برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه تفکر استراتژیک در مقایسه با سایر موضوعات و حوزه‌های مربوط به استراتژی کمتر مورد توجه قرار گرفته است گفت : معمولاً با شنیدن نام استراتژی، مباحثی مانند برنامه ریزی استراتژیک یا اجرا و پیاده سازی استراتژی و یا حتی کنترل استراتژیک در ذهن ما تداعی می‌شود؛ اما تفکر استراتژیک در این میان سهم کمتری را به خود اختصاص می‌دهد.

ضیا بری با بیان اینکه هدف از موضوع درس تفکر استراتژیک، آموزش نحوه فکر کردن و اندیشیدن بر پایه‌ی اصول استراتژی است ادامه داد: تفکر استراتژیک همچنان‌که از نامش پیداست، قرار است شیوه‌‌ای بهتر برای فکر کردن را به ما بیاموزد.

وی افزود : تفکر استراتژیک همچنان‌که از نامش پیداست، قرار است شیوه‌‌ای بهتر برای فکر کردن را به ما بیاموزد. به ما کمک کند منابع خود را بهتر ببینیم و ارزیابی کنیم و بتوانیم از فرصت‌هایی که در محیط‌مان وجود دارد، بیشترین بهره را ببریم.تفکر سیستمی هم می‌تواند در فضای کسب و کار، به صورت گسترده مورد استفاده قرار بگیرد و تأثیر‌گذار باشد. اما به خوبی می‌دانیم که اثر اندیشیدن به شیوه‌ی سیستمی به کسب و کار محدود نیست و می‌تواند بر سایر جنبه‌های زندگی ما نیز تاثیر بگذارد.برنامه ارزیابی استراتژیک برای تغییر الگوی مصرف و نگاه راهبردی در داخل کشور بسیار موثر است .

۷ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۱۸
تعداد بازدید : ۷۸۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید