سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۵۷
 

اخبار

نشست رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان با نماینده مجلس شورای اسلامی

این نشست با حضور دکتر رحیم معصومی رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان و دکتر محمد عسگری رئیس حراست منطقه با دکتر علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و نائب رییس کمیسیون اقتصادی در روز دوشنبه 27 دیماه امسال برگزار شد.
در ابتدای این دیدار دکتر علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان ضمن تقدیر از مدیریت و پرسنل بهداشت و درمان صنعت نفت و قدردانی از  مدافعان سلامت در مبارزه با ویروس منحوس کرونا اذعان کرد: "خدمات و تلاش‌های مسئولان و کارکنان حوزه سلامت در ایام شیوع بیماری کرونا و مبارزه با آن در ذهن مردم ماندگار خواهد بود و حضور جهادگونه در میدان مبارزه هیچگاه فراموش نخواهد شد."

در ادامه ایشان از بازخوردهای مثبت اقدامات انجام گرفته توسط بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه در جلسات ستاد کرونا و کارگروه های بهداشت، سلامت و بیولوژیک پدافند استان در این دوران تشکر کرد.

همچنین وی  با بیان دغدغه های موجود در حوزه درمان بر همکاری و هم افزایی سایر نهادها و ادارات مرتبط و تعامل شرکتهای نفتی منطقه با حوزه سلامت تأکید و  وجود صنایع متعدد نفتی در منطقه را یک نقطه قوت و فرصت تلقی کرد.

در ادامه این دیدار رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان ضمن قدردانی از حمایتهای نمایندگان مجلس از حوزه سلامت و درمان ،با اشاره به اهمیت استراتژیک مراکز انتقال و شرکت های نفتی منطقه گفت: یکی از اولویتهای مهم سازمان بهبود خدمات و بالا بردن رضایت مندی پرسنل زحمتکش صنعت نفت میباشد که با تعامل همیشگی و سازنده مدیران و مسئولین شرکتهای نفتی منطقه در این زمینه توفیق خوبی حاصل شده است.

وی افزود : علاوه بر وظایف ذاتی مجموعه در زمینه مسئولیتهای اجتماعی نیز با مجوزی که از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گرفته شده، از سال 1371 به بومیان خدمات درمانی ارائه می شود و امروز بیش از 50 درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی مناطق عملیاتی،بومی هستند وتنها 30 درصد هزینه خدمات را خود آنها پرداخت می کنند.

دکتر معصومی در خصوص مراکز سلامت کار در سایتهای صنعتی نفت گفت : علاوه بر انجام وظایف درمانی در شرایط نرمال عملیاتی شرکتهای نفتی، در بحرانها و تعمیرات اساسی آنها نیز بهداشت و درمان صنعت نفت حضوری فعال داشته و حضور و تجربه همکاران درمانی و پرستار، باعث کاهش شدت پیامد ناشی از حوادث شده است.

وی با اشاره به حادثه اخیر آتش سوزی شرکت پتروشیمی شازند اظهار داشت :  حضور فعال و سریع تیم های درمانی بهداشت و درمان نفت منطقه  از همان دقایق اولیه بروز این حادثه با اعزام ۵ دستگاه آمبولانس و تیمهای درمانی در محل موجب کاهش شدت پیامدها و موجب رضایت مندی کارکنان شد.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان خاطر نشان کرد : در این راستا با توجه به احتمال حوادث آتش سوزی در سایتهای عملیاتی شرکتهای تحت پوشش، طی پیگیریهای مکرر و رایزنی های بسیار با مدیران پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند، مقرر شد واحد سوختگی با ضوابط استاندارد وزارت بهداشت در مرکز سلامت کار پالایشگاه احداث شود.
۲۹ دی ۱۴۰۰ ۰۹:۵۴
تعداد بازدید : ۷,۷۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید