سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۰۸

اخبار

مصاحبه ، مسئول مددکاری بهداشت ودرمان صنعت نفت شمال کشور

مددکار بهداشت ودرمان شمال کشور با تشریح شرح وظایف وخدمات مددکار اجتماعی، گفت: نقش مددکار در بهداشت و درمان به عنوان یک واسط بین مددجو و کادر درمان و همچنین تسهیل کننده و سعی در حل مسائل (خانوادگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سلامت روان ) دارد .

مصاحبه خانم وزارتی  ، مسئول مددکاری بهداشت ودرمان صنعت نفت شمال کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور ، به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) وروز مددکار گفتگویی با  خانم وزارتی مددکار بهداشت ودرمان شمال انجام دادیم.

 

خانم فاطمه وزارتی ، مسئول مددکاری بهداشت ودرمان صنعت نفت شمال کشور ، در گفنگویی به سئوالات مطروحه در خصوص نقش مددکار در درمان بیماری و بیان درخواستهای مددکاران اظهار داشتند :

 مددکاری اجتماعی کار حرفه ای است که کمک می کند تا رفاه فردی و اجتماعی خود را ارتقاء بخشند و هدف آن کمک در توسعه مهارت های خود و توانایی برای حل مشکلات است.

مددکار بهداشت ودرمان شمال کشور با تشریح  شرح وظایف وخدمات مددکار اجتماعی، گفت: نقش مددکار در بهداشت و درمان به عنوان یک واسط بین مددجو و کادر درمان و همچنین تسهیل کننده روند درمان بیمار می باشد و سعی در حل مسائل (خانوادگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سلامت روان ) دارد .

ممکن است در زمینه کاهش اضطراب و استرس ناشی از بروز حوادث هااست و همچنین بیماریها که در بیماران خاص در بدو بستری که معمولاً در بیماران دیده می شود ، صورت می گیرد ، یا در مراحل بعدی در خصوص تهیه تجهیزات و دارو که هزینه سنگینی را به بیمار تحمیل می کند و موجب نکرانی او و خانواده اش می گردد و در انتها حل مشکل پرداخت هزینه بیمارستان و حتی پیگیریهای بعد از ترخیص بیمار که شامل مشکلات حاشیه ای بیمار از جمله مسایل خانوادگی ، اجتماعی ، اقتصادی اوست ، می گردد ..

وی با تاکید بر اینکه به دلیل تغییرات زیر بنایی که در سبک زندگی خانواده ها پیش آمده است، جامعه بیش از گذشته به مددکاران نیاز دارد، اظهار داشت: ارتباطات خانوادگی دستخوش مسائل عدیده ای شده و ورود وسایل ارتباطی این مشکلات را تشدید کرده است و باعث شده که افراد نیاز به کمک  پیدا کنند و اینجاست که مددکاران نقش به سزایی می توانند ایفا کنند.

مددکاران خودشان را موظف میدانن که در خیلی جاها و موارد شخصا مداخله کنند و مدیران را در رفع مسایل و مشکلات پیش آمده یاری برسانند.

ورود به مسایل مددجویان و کمکی که مددکاران می کنند، اثر گذاری زیادی در سلامت روان کارکنان دارد.

مسایل و مشکلات در جهان امروز رشد زیادی داشته است : اختلالات عصبی، افسردگی، و... در سطح دنیا رو به افزایش است. نباید از افزایش این مشکلات ترسید و خود را باخت بلکه باید دنبال راه حل بود.

مددکار اجتماعی شمال کشور اظهار داشت: باید از امکانات خود در حوزه حرفه های یاورانه مانند مددکاری و مشاوره بیشتر استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ضروری است مهارت های خود را دائم به روز کنیم ، زیرا مسایل و مشکلات به سرعت در حال تغییر هستند و باید برای معضلات حال حاضر چاره اندیشی و همگام با مشکلات حرکت کنند.

: دو راه حل اساسی مقابله با آسیب ها وجود دارد یکی اینکه راه ورود به آسیب ها را از بیرون ببندیم که عملا نشدنی است و دیگر اینکه فرد را از درون در مقابل آسیب ها مقاوم کنیم. بنابراین لازم است که سیستم نگرش به آسیب ها را عوض کنیم و دنبال افزایش ظرفیت ها باشیم.

رسانه جدید

 

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۱۳
تعداد بازدید : ۳۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید