سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۰۵

اخبار

توصیه هایی برای پیشگیری از بیماریها در فصل پاییز

رئیس ​بهداشت ودرمان صنعت نفت شمال کشور ​: آنفلوانزا یک بیماری واگیر است که مردم باید این بیماری را بسیار جدی بگیرند زیرا آنفلوانزا ویروسی غیرقابل‌پیش‌بینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت ، وی با بیان اینکه همه‌ساله با آغاز فصل پاییز بیماری‌های تنفسی در بین مردم شیوع پیدا می‌کند گفت : سرماخوردگی، آنفلوانزا و بیماری‌های شایع  این فصل است ، در حال حاضر کووید-۱۹ نیز در جامعه در گردش است.

دکتر نوریان تصریح کرد: شستشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری است،افراد مبتلا به آنفلوانزا باید حتما در منزل استراحت کنند.

وی ادامه داد : آنفلوانزا گلو، بینی و ریه را درگیر می‌کند و علائمی شدیدتر از سرماخوردگی دارد که افراد بیمار باید از رفت‌ و آمد در مکان‌های عمومی خودداری کنند و نوشیدن مایعات فراوان و استفاده از مُسکن بسیار کمک‌ کننده است.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار داشت : فصل پاییز با سرد شدن هوا ، ازدحام در فضاهای عمومی با درب و پنجره های بسته موجب گسترش قطرک های تنفسی حاوی ویروس های احتمالی و در نهایت عاملی مهم در شیوع بیماری شایع فصل، آنفولانزا و اصطلاحا سرماخوردگی است.

وی با اشاره به اینکه در کنار عفونت های فصلی دستگاه تنفس، شیوع بیماری ویروسی آنفولانزا مطرح است، افزود: برخی افراد علائم تنفسی، آبریزش بینی، گلو درد دارند ولی در برخی دیگر بیماری کووید به شکل علائم گوارشی خودنمایی میکند؛ درمنزل وقتی همه افراد یکباره با همدیگردر عرض مدت کوتاهی با این علائم روبرو میشوند، یعنی به احتمال خیلی زیاد بیماری کووید گرفته؛ اما آنفولانزا اینطورسریع مسری نیست.

دکتر نوریان خاطر نشان کرد: رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک در محیط های شلوغ باید جدی باشد؛ اگر به هر  یک از علائم این بیماری های ویروسی فصل مبتلا شدیم باید چند روزی در منزل استراحت کنیم چون بهترین درمان این بیماری ها استراحت در منزل است. اینکه در منزل بمانیم و استراحت کنیم دو حسن مهم دارد یکی اینکه فرد زودتر بهبود میابد و دیگر اینکه سایر افراد جامعه و اطرافیان را نیز مبتلا نمیکند؛ پس اگر رعایت نکنیم شاید با اپیدمی های وسیع و مرگ و میر در افرادی که زمینه برخی بیماری های را دارند مواجه بشویم.

۱۷ مهر ۱۴۰۲ ۱۶:۰۲
تعداد بازدید : ۲۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید