سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ۱۰:۵۷

اخبار

برگزاری جلسه هماهنگی آموزش واقدامات پیشگیرانه با بیماری تب دنگی

جلسه هماهنگی آموزش و اقدامات پیشگیرانه با بیماری تب دنگی و پشه آئدس با حضور رئیس بهداشت و درمان شمال کشور و مسئولین مجتمع نفت محمود آباد برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت شمال کشور ؛ این جلسه با هدف ارتقاء سطح آگاهی، اطلاع رسانی و در خصوص این بیماری و عامل انتقال ،علائم،واکسن وراههای درمان وپیشگیری آن در درمانگاه مجتمع نفت محمود آباد تشکیل شد.
دکتر نوریان رئیس بهداشت ودرمان ، در این جلسه ضمن ارائه مطالبی در خصوص ساختار و انواع پشه آئدس و  بیماری تب دنگی، راه‌های انتقال و پیشگیری و رشد وتکثیر از این بیماری، اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه تب دانگی با نیش پشه آلوده به این بیماری به افراد منتقل می شود، افزود: از علائم این بیماری، بدن درد، حالت تهوع، استفراغ و گاهی اسهال است که با بیماری گوارشی اشتباه تشخیص داده می شود.
رئیس بهداشت و درمان شمال کشور تصریح کرد : مهمترین کار برای مقابله با این بیماری، جلوگیری از تکثیر و گسترش این نوع پشه است.
وی خاطر نشان کرد : به واسطه حضور مهمانان از مناطق با شیوع بالا در کشور و همچنین وجود آبهای راکد در مناطق جنگلی  وتفریحگاهها .آبراهای موجود در مجتمع و وسایلی که امکان وجود آب راکد در آن است مانند زیر گلدانها،برکه ها، کولر های گاز ی و.. مراقبت گردد برای خشکاندن وهدایت آن همچنین سم پاشی در مناطقی که احتمال تجمع پشه وجود دارد انجام شود و تمامی ظروف و پلاستیک های ماشینهای زائد جمع آوری گردد و توری های اماکن چک و مرمت شود.

۲۰ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۱۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید