سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۲۲
 

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با ویروس کرونا و راههای پیشگیری آن در گاز گلستان

برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با ویروس کرونا و راههای پیشگیری آن در گاز گلستان

 با هدف آشنایی کارکنان گاز گلستان با ویروس کرونا و راههای پیشگیری آن  با هماهنگی منابع انسانی شرکت  کلاس آموزشی «آشنایی و پیشگیری از بیماری کرونا با حضور  دکتر توکلی پزشک بهداشت ودرمان صنعت نفت  شمال کشور در درمانگاه  استان گلستان  در اداره مرکزی شرکت برگزار گردید.

در این کلاس آموزشی  کارکنان اداره مرکزی  بهمراه  کارکنان ادارات گازرسانی که از طریق  ویدئو کنفرانس مخاطب این کلاس   بودند  دکتر توکلی  مطالب مهمی پیرومون اهمیت و همچنین توجه جدی به این بیماری خطرناک و اقدامات مورد نظر در خصوص  جلوگیری  و پیشگیری از این بیماری ارائه نمود.

وی با اشاره به اینکه  دارو و واکسن خاصی برای عفونت های کرونا ویروس وجود ندارد افزود : بیماری کرونا بیماری که قدرت سرایت آن بسیار بالا بوده و به راحتی از طرق مختلف به افراد  بویژه  سالمندان و بیماران قلبی ،دیابتی ، ریوی و ... منتقل می شود بنابراین لازم است با دقت نظراز ورود به اماکن  و اجتماعاتی که سطح سرایت آن  بالا بوده  خود داری کرده و شستن مداوم دستها با آب و صابون، استفاده از ماسک  ،عدم تماس مستقیم با فرد مشکوک به بیماری و رعایت اصول بهداشت فردی لازم و ضروری است.

دکتر توکلی با بیان اینکه استرس سیستم ایمنی بدن را پایین آورده وزمینه را برای ابتلای به این بیماری مهیاتر  می کند  در خصوص علایم و راه های انتقال این بیماری  گفت: راه ابتلا به این بیماری از طریق دستگاه تنفسی  و دستهای آلوده و ...بوده و  معمولا منجر به بیماری‌های موقتی خفیف و نیمه خفیف دستگاه تنفسی فوقانی می‌شوند که علائم آن ممکن است شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و تب  و در شکل شدیدتر   نارسایی شدید تنفسی ،  کلیوی، اختلالات انعقادی ،شوک و ... باشد

   نیز مهندس رحیمی مدیرعامل گاز گلستان در پایان کلاس  با تشکر از دکتر توکلی بر ضرورت  توجه به این بیماری  تاکید  نموده و افزود: با ورود این ویروس در کشور وسرعت  شیوع آن ، درحال حاضر اولویت حفظ سلامت کارکنان است نه انجام کار اداری،  بنابراین ، این شرکت اقداماتی را در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  منجمله  تهیه ماسک ، دستکش ، مایع ضد عفونی کننده ،  کنسل کردن جلسات و  مواردی مرتبطی که  به سلامت کارکنان کمک می کند انجام داده است

رسانه جدید
رسانه جدید

۶ اسفند ۱۳۹۸ ۱۵:۳۳
تعداد بازدید : ۸۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید