سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۴۸

اخبار

اجرای برنامه‌های فشرده آموزشی برای کلیه همکاران نفتی در منطقه شمال

رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت شمال کشور: اجرای برنامه‌های آموزشی در راستای ارتقای سواد سلامت و افزایش آگاهی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور؛  دکتر نوریان رئیس این مرکز در کلاس آموزشی که در مرکز آموزشی نفت محمود آباد در خصوص پیشگیری از کورونا ویروس جدید  برگزار شد گفت: برنامه‌های آموزشی در راستای ارتقای سواد سلامت و افزایش آگاهی کلیه کارکنان وخانواده های محترم نفت منطقه شمال ادامه دارد.

دکتر نوریان بیان کرد: علایم بیماری از سرماخوردگی خفیف تا پنومونی شدید و نارسائی تنفسی بروز می کند ویروس های انسانی کرونا معمولا از طریق یک فرد آلوده به دیگران منتقل می شود.

وی ادامه داد : این ویروس به شدت مسری است و از افراد مریض به خانواده ها و کادر درمان منتقل می شود.

دکتر نوریان با تاکید بر خود مراقبتی گفت : بیماری از طریق دست دادن و یا روبوسی منتقل می‌شوند، ویروس کرونا درچندین کشور دنیا شیوع  پیدا کرده است به همین دلیل باید آموزش‌های لازم برای جلوگیری از انتقال این بیماری داده شود مهمترین توصیه رعایت مسائل بهداشتی به خصوص بهداشت فردی است.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور تصریح کرد : باید ضمن رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون مدنظر قرار گرفته و از روبوسی و دست دادن تا حد امکان پرهیز شود. وزارت بهداشت تمام اقدامات لازم برای عدم گسترش این ویروس را انجام می‌دهد، پس جای نگرانی نیست، آن باید به آن توجه کنند رعایت بهداشت فردی است و این که در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند با این اقدامات درصد ابتلا به این ویروس بسیار کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به خودمراقبتی سازمانی و اجتماعی شدن سلامت ، خواستار همکاری در راستای اطلاع رسانی و آرام بخشی مردم در مقابل ویروس کورونا جدید هستیم.

۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶
تعداد بازدید : ۸۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید