سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۰۱

اخبار

در شورای تخصصی امور دارویی مطرح شد

بررسی مدیریت مصرف دارو و کاهش هزینه ها

چهل و چهارمین و چهل و پنجمین شواری تخصصی امور دارویی سازمان در تاریخ های 17 شهریور ماه و 21 شهریور ماه با حضور اعضای شورا در ستاد سازمان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت، دکتر جهانبخش امینی سرپرست مدیریت تدارکات کالا، دارو و تجهیزات سازمان  با تاکید بر اینکه اهداف و سیاستهای شورای تخصصی امور دارویی بر پایه مدیریت مصرف دارو و کاهش هزینه ها است در خصوص شورای تخصصی امور دارویی و واحد  امور دارویی سازمان نکاتی را مطرح کرد .

وی افزود:  طراحی نرم افزارها و سامانه های سازمان بایستی به نحوی اصلاح گردد که دستورالعمل ها و قوانین محدود کننده در بخش تجویز و برای پزشکان صورت گرفته و اخطارهای لازم در هنگام تجویز دارو برای پزشکان نمایش داده و اعمال شود.

سرپرست مدیریت تدارکات کالا، دارو و تجهیزات سازمان عنوان کرد : نرم افزارهای سازمان در خصوص اخذ گزارشات و شاخصهای تجویز و مصرف منطقی داروها میتواند بسیار موثر باشد.

در این جلسات تصمیم بر آن شد کمیته های تجویز و مصرف منطقی داروها با اهداف ارتقاء کیفیت دارودرمانی، تجویز صحیح دارو ، کاهش هزینه ها و در راستای اطلاع رسانی موارد علمی به پزشکان در تمامی مناطق سازمان تشکیل شود و گزارشی در خصوص نحوه برگزاری، گزارشات و مصوبات کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو در مناطق (بررسی تداخلات دارویی، تعداد اقلام، درصد تجویز داروهای تزریقی و ...) و پیگیری های صورت گرفته در این خصوص توسط دکتر پایدار ارائه شود.

گفتنی است گزارشات عملکرد دارویی هشت منطقه تهران، اهواز، مرکزی و لرستان، آبادان، مسجد سلیمان، آغاجاری، اصفهان، فارس و هرمزگان شامل چهار بخش گزارش عناصر هزینه دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی در سه سال گذشته، گزارش پیشرفت برنامه عملیاتی امور دارویی در سال 1400، اقدامات انجام شده در بحران کرونا و مشکلات فعلی منطقه توسط روسای امور دارویی منطقه ارائه شد.


شورای تخصصی دارو 5
شورای تخصصی دارو 4
شورای تخصصی دارو 3
شورای تخصصی دارو 2
شورای تخصصی دارو 1
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۱۰
تعداد بازدید : ۱۴,۲۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید